טיפול באקנה – כל מה שצריך לדעת

תוכן העניינים:

אקנה, קל או קשה, מהווה מקור לייסורים עבור רבים, מה שמקשה על מציאת הטיפול הטוב ביותר באקנה. ישנם מספר טיפולי אקנה בשוק, החל בקרמים ללא מרשם ושטיפות פנים ועד מתכונים רבי עוצמה שמטרתם לשלוט בהתפתחות האקנה ומקורותיה.

כל טיפולי האקנה האלה הם לא יקרים וכדאי לנסות, אך חלקם עובדים טוב יותר מאחרים. אחת הדרכים לטיפול באקנה היא נטילת תרופות, שתוכלו לקבל ללא מרשם או אצל רופא עור.

אם אתה מתקשה לנצח במלחמה באקנה

ודא שאתה מודע לאיזו שיטת טיפול מתאימה לך ביותר. רופא העור שלך ידון איתך באפשרויות הטובות ביותר בהתאם לסיבה (ים) לאקנה סיסטיק. הם יכולים לעזור לך לגלות אילו טיפולים הם הטובים ביותר, והם יכולים גם לתת לך עצות כיצד להתמודד עם אקנה וטיפול בסוג העור שלך.

אם יש לך אקנה שאינו מגיב לטיפול עצמי

טיפול או טיפולים ללא מרשם – קבע פגישה עם הרופא שלך. קחו בחשבון שטיפול באקנה אינו מתאים לכל אחד, ולכן עשוי לקחת זמן למצוא טיפול המתאים לכם עם תופעות לוואי מינימליות. אם האקנה שלך לא משתפר עם הטיפול ללא מרשם, או אם יש לך צורה קשה יותר של אקנה, ייתכן שתצטרך להתייעץ עם רופא בנושא.

רופא המשפחה שלך יכול להעריך את האקנה שלך

לקבוע אם אתה מפתח צלקות ולקבוע טיפולים לסוגים מסוימים של אקנה. אם כל השאר נכשל, כדאי לפנות לרופא עור אם אין באמת אפשרות אחרת, כגון אנטיביוטיקה או אקוטן, אומר אלבולוק. שני טיפולי לייזר הם אידיאליים להסרת צלקות אקנה, אך בדרך כלל הם אינם מומלצים כטיפול באקנה.

הדרך לנקות את העור שלך

היא בדרך כלל דרך לנסות לטעות, ואפילו טיפולי האקנה הטובים ביותר לא עובדים עבור כולם, מכיוון שהגורמים שונים באותה מידה כמו סוג האקנה וחומרת אקנה עצמו. עליך לנסות כמה תרופות לאקנה כדי לגלות אילו סוגי עור מושפעים מכל סוג של אקנה, אך גם אם אין גורמים, יתכן שהם לא יעבדו טוב עבורך. אם יש לך אקנה מתמשך וחמור שלא נראה כמגיב לתרופות נגד אקנה, הגישה הטובה ביותר היא לדבר עם הרופא שלך ולקבוע פגישה עם רופא עור מוסמך. אם תרופות ביתיות אינן עוזרות לטיפול בהתלקחויות אקנה סיסטיק שלך, ייתכן שהגיע הזמן לפנות לרופא עור לטיפול. מתברר שהתייעצות עם רופא העור שלך היא הדרך האולטימטיבית לגלות איזה טיפול באקנה הכי מתאים לך, מכיוון שגיליתי שאני צריך לשקול הכל לפני שאני מוכן להשתמש בטרטינואין ואני חייב לטעות בצד הזהירות. עם זאת, כדי לקבל אבחנה מדויקת, תמיד מומלץ להתייעץ עם רופא או רופא עור לפני שמנסים טיפולי אקנה חדשים, גם אם זה רק למספר ימים. מדריך זה לטרטינואין אודות מוצרי אקנה נגד דלפק מסביר מה עובד ויעילותו כטיפול באקנה ללא מרשם בהשוואה לתרופות מרשם רטינואין. תרופות לאקנה מרשם כגון רטינואין ואיזוטריטינוזין, שאנו מטפלים בהמשך להלן, מציעות תוצאות טובות יותר ממוצרים שנרכשו, מה שהופך אותן לבחירה טובה עבור מרבית חולי האקנה.

עם זאת

כל הרופאים מסכימים כי הטיפול הטוב ביותר באקנה סיסטיק הוא צורת הפה של ויטמין A, הנלחם במקור ציסטות ואקנה על ידי הריגת אקנה – גורם לחיידקים, שחרור נקבוביות ומפחית עודפי שמן ודלקת, אלבולוק. אומר. צ'אונג אומר כי צורות אוראליות של ויטמין A הן טיפולי האקנה היחידים המטפלים בנקבוביות סתומות. למרות שיש לפעמים קרמים ושטיפות, אתה עדיין צריך לקחת כדור לטיפול באקנה סיסטיק, על פי האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה.

מציאת הטיפול הנכון

היא חלק מעזרה עצמית באקנה ובעזרת רופא עור תוכלו לגלות איזה טיפול באקנה הכי מתאים לעור שלכם. אם הטיפול שלך בבית לא עובד או שהאקנה שלך מחמיר, כדאי שתפנה לרופא. כאן תוכלו ללמוד עוד על אקנה וכיצד ניתן למנוע זאת, כמו גם על טיפולי האקנה הטובים ביותר עבורכם. בקיצור, איזוטריטינואין הוא טיפול אקנה חזק ויעיל ביותר השמור בדרך כלל למקרים קשים של אקנה עקב תופעות הלוואי שלו. זהו הרטינואיד הפה החזק ביותר המשמש לאלו שאינם מגיבים לתרופות או טיפולים אחרים. TretINOIN אושר על ידי ה- FDA בשנת 1971 והוא אחד ממכשירי הרט-אקטואליה הנפוצים ביותר, כולל לטיפול באקנה דלקתית וציסטית. Tretinosin 101 מכסה את כל מה שאתה צריך לדעת על רטינואין, מהשימוש בו כטיפול מקומי לטיפול ומניעת אקנה, וכלה בטיפולי האקנה הטובים ביותר עבורך.