הבהרת כתמי פיגמנטציה

תוכן העניינים:

היפרפיגמנטציה היא כתם עור שמתכהה בהשוואה לעור הסביבתי הרגיל, לרוב בשל שילוב של גורמים כמו אור שמש, כוויות שמש או אור UV.

הסיבה

היא דלקת המגרה תאי עור המעניקים צבע לעור עצמו, ומגדילה את יכולתו לייצר פיגמנטים בעור. ההכהה נובעת מכמות מוגברת של מלנין, פיגמנט חום המיוצר בצבע עור רגיל. מכיוון שמלנינים הם פיגמנט כהה, משטחי העור יכולים לקבל צבע כהה יותר כתגובה לאור השמש. שינוי צבע זה נגרם על ידי עלייה במספר התאים המייצרים פיגמנטים בעיניים, כגון הרשתית. העברה זו מואצת, מה שמוביל לפיגמנטציה של עור כהה וכתמים כהים, על פי משרד הבריאות האמריקני.

לעיתים עור כהה עם מלזמה יכול לגרום לו להיראות כמו עור רגיל בהיר יותר ולכן יכול להיראות קצת כמו ויטיליגו

תאמינו או לא, הוא אינו מבחין בין כתמים וכתמים שנראים כהים יותר משאר העור. הם יכולים להופיע בכל צבע, גם אם הם מופיעים ככתמים או כתמים על החלקים הכהים ביותר של העור, על פי משרד הבריאות והשירותים האנושיים בארה"ב.

ישנם מספר הפרעות פיגמנט ראשוניות

כולל היפרפיגמנטציה הקשורה לשמש, מחלות עור לאחר דלקת ומלנומה. כמובן שניתן לקבל את שלושתם, אך יתכן לחלוטין שיש לך אחד או יותר מהם, במיוחד אם צבע העור שלך משתנה, על פי משרד הבריאות והשירותים האנושיים בארה"ב. שמש – גרימת היפרפיגמנטציה נוטה להופיע בגווני עור בהירים יותר, בעוד היפרפיגמנטציה לאחר דלקת נוטה להופיע בגווני עור כהים יותר.

מלסמה היא סוג של היפרפיגמנטציה הנבדלת מהיפרפיגמנטציה לאחר דלקת עקב הפריחה שקודמת לה. מלסמה הם ריבועים, אך לא כל היפרפיגמנטים הם מלסמה; חלקם מלבנים ואחרים לא.

אם אתה סבור שיש לך מומים כלשהם בפיגמנט

עליך בהחלט להתייעץ עם הרופא או רופא העור כדי לקבל אבחנה רשמית. אם המקום שלך ישתפר, זה יכול להיות ויטיליגו או מספר מצומצם של תנאים אחרים; רופאי עור אינם בטוחים אם הנקודה היא depigmentosus nevus או vitilsigo קטע. כתמי פי הם חומים מכיוון שעודף מלנינים מיוצרים בשכבה העליונה של העור ומכיוון ש- extramelanindeposit חודר לדרמיס. לא תמיד יש צורך בביופסיה, אך אם העור שלך חיוור או כהה יותר באופן טבעי מזה, ביופסיה יכולה לספר לך הרבה יותר על הסיבה לנקודת ה- Pih שלך מאשר בדיקה דרמטולוגית.

לאחרונה

שני מחקרים שופכים אור על הארכיטקטורה של פיגמנטציה של העור בעור אפריקאי. מלנין אפריקאי באזורים בגנום שלא נקשרו בעבר לצבע עור. תיאור מפורט של פנוטיפ צבע זה נחוץ כדי להשוות את ההרכב הגנטי של כתמי פיח ופיגמנטים אחרים בגנום האנושי ולקביעת התפקיד של תגובת צבע עור (UVR).

הבהרת מנגנון הבחירה האפשרי כוללת שילוב של ניתוח גנטי של כתמי פי-פי וניתוח גנטי של פיגמנטים אחרים בגנום האנושי

תוצאות ניתוחים אלה המוצגות כאן מאפשרות זיהוי של תגובת UVR אפשרית ותפקידם האפשרי של המלנין בתגובה זו, כמו גם הבהרת מנגנוני הסלקטיביות האפשריים.

למרות שרצף גנטי הבהיר רבים (אך כנראה לא את כולם) הגנים הללו

טרם התגלו וריאציות אחרות המעורבות בשינוי פיגמנטציה של העור באוכלוסיות אנושיות. ישנן עדויות הולכות וגוברות כי עור פיגמנט כהה התפתח באוכלוסיות שעוברות בין סביבות UVR נמוכות לגבוהות.

ניתן להעריך את שונות צבע העור באמצעות הפרעות מסוימות בפיגמנטציה בעור המופיעות בתדירות גבוהה יותר

כגון מלזמה (עור כהה) ומלנומה (עור בהיר). סוגי עור אלו מתוארים על ידי Fitzpatrick Classification 1, הקובע את צבע העור על בסיס פוטוטיפ, בהתאם לכמות המלנין (פיגמנט) בעור.

החיפוש אחר הבהרת עור עדינה שיכול לטפל בכתמים כהים קיימים ולמנוע היווצרות כתמים כהים אחרים חשוב לשמור על עור פנים ברור

אם אתה נאבק בנקודה כהה או בהפרעות אחרות בפיגמנטציה של העור כגון מלזמה או מלנומה, ל- LovelySkin יש דרכים רבות לשפר את החששות שלך. מוצרים לשיזוף עצמי, מוצרי טיפוח לעור ואפילו קרם הגנה יכולים להפחית את ההבדל בפיגמנט בעור.

מלסמה

היא אחד מסוגי ההיפרפיגמנטציה הקשים ביותר לתיקון, מכיוון שהיא יכולה להשפיע על שכבת העור העמוקה. זוהי גם הפרעת פיגמנטציה ראשונית, כלומר מדובר בנקודה כהה על העור בה אין פיגמנטציה גלויה. בעוד שחלק מאיתנו רגישים למחלות עור כמו אקזמה ואקנה באותה צורה, אחרים רגישים להתפתחות עור פיגמנט עקב שילוב של גורמים כמו נטייה גנטית, גנטיקה או גורמים סביבתיים.